Laatste etappe, daarna naar Kibokolodge - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu Laatste etappe, daarna naar Kibokolodge - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu

Laatste etappe, daarna naar Kibokolodge

Door: Petra en Jan

Blijf op de hoogte en volg Petra en Jan

08 Maart 2013 | Tanzania, Moshi

8-3, We hebben 12 uur geslapen als een roos.
Er was een feeststemming vanochtend, wij hadden de top bereikt en de crew kon na een week weer naar huis. Na het ontbijt werd er gezongen en gedanst, kreeg de crew hun tip (zonder dat lopen ze voor een karig loontje de berg op en neer) We lopen van 3100 m naar 1630 m door een prachtig tropisch regenwoud. (Afdalen is belanstend voor je knieen en grote tenen, deze zijn nu, na 4 dagen nog dik en verdoofd) Om 12.00 uur komen we bij de gate, waar de auto al klaarstaat. We worden omringd door verkopers. Rijden met de porters terug naar Moshi, waar we hun trakteren op een Kilimanjaro-biertje. Dat wordt zeer gewaardeerd. Dan door naar Kibokologde voor een paar dagen wel verdiende rust.
Om 15.00 uur daar aangekomen krijgen we van William het officiele certificaat aangereikt vooo het behalen van de top.
En dan een douche ....., zalig, na 7 dagen alleen een washandje .
William, Tammie en alle porters; bedankt het was een zware maar fantastische ervaring!

• 12 Maart 2013 - 14:42

Jan En Maria Wassink:

Petra en Jan profieciat met het beklimmen van de kilimanjaro zeer knap.

Groetjes van ons allemaal Fam.Wassink
    Goede reis terug.

• 12 Maart 2013 - 17:30

Anke:

Hoi Jan en Petra,

Gefeliciteerd met deze prestatie!
    Wouw, wat knap van jullie.
    Ben heel blij voor jullie dat jullie deze ervaring kunnen delen met elkaar.
    Dat niemand achter moest blijven ivm hoogteziekte.

Groetjes, Anke en Joep

• 12 Maart 2013 - 19:22

C En J:

Hoi Luitjes

Kei goed gedaan , we zijn TROTS op jullie !!!
    Benieuwd naar de foto's van jullie vakantie !

Groetjes ons

• 12 Maart 2013 - 22:31

C&A:

Proficiat zeg, kei goed!!! Letterlijk een hoogtepunt!!! En nu lekker uitrusten en genieten van alle mooie dingen die jullie gezien en gedaan hebben!!! Ben benieuwd naar de foto's!
    Gr van Ad en Coby