Umjoja nov 2013 (2) - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu Umjoja nov 2013 (2) - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu

Umjoja nov 2013 (2)

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra en Jan

04 December 2013 | Tanzania, Moshi

Donderdag 21-11
Henny heeft bericht van Hans, hij zorgt dat in het weekend het geld bij het waterbedrijf in Tanzania ia. We kunnen door !!!
Henk gaat een houthok bouwen (van steen wat als je van hout bouwt is het vlg jaar opgegeten door de termieten) Pasco, Josef en Augustinio (de inmiddels vaste helpers) gaan hem helpen. De rest schildert en knapt op. Het eerste locaal is aan he einde van de middag klaar
Om 17.00 uur laten we Isa komen wat ik wil jaar William, de gids die ons vorige keer zo goed geholpen heeft. William heeft inmiddels een 'office' en een souvenierswinkeltje (3 x 3 m) We worden hartelijk begroet, na wat inkopen gaat hij mee een Kilimanjaro-biertje drinken, Hij belooft dat hij dinsdag mee komt schilderen!
Vrijdag 22-11
Annie en ik zijn gestoken door de Nairobi-fly, dat geeft brandblaren, Daar moet je tandpasta op doen zeggen ze. Inmiddesl gebruik ik meer tandpasta op mijn huid als op mijn tanden
De fundering van het houthok zit erin. Schilderen 2de locaal vordert goed.
We hebben een lunch tussen de midag want ik heb komommer en tomaten op de markt gehaald
om 17.00 uur is het bingo voor de werkers en hun vrouwen, (goed voor hun taal) daar wordt van genoten wat iedereen gaat met een prijs naar huis (een tshirt, zeep en wat prullaria wat we van Nederland hebben meegenomen) De hoofdprijs is een leren bal die we van Hans hebben gekregen.
Henny was naar de begrafenis, zeer indrukwekkend
Savonds komt de man van de overleden oma van Catharina langs om ons uit te nodigen voor een afscheidsmaaltijd morgen avond.
Zaterdag 23-11
Vanmiddag is het oudermiddag, dan worden ze verwend met een heerlijke maaltijd en worden er wat dingen geregeld.
Savonnds gaan de mensen van het project bij de familie van Catarina eten. Jan en ik gaan lekker leten bij de Italiaan, kost ons een week eten in het hotel maar is heerlijk (in hotel ong. 6 euro voor 2 pers. + drank)
wordt vervolgt