We halen de top ! - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu We halen de top ! - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu

We halen de top !

Door: Petra en Jan

Blijf op de hoogte en volg Petra en Jan

07 Maart 2013 | Tanzania, Moshi

7-3 beklimming van de top
6-3 om 18.00 uur naar bed, om 22.00 uur gewekt, om 23.00 uur gestart met de beklimming (de meesten starten om 24.00 uur maar omdat wij pole pole zijn/doen starten we eerder) Van de spanning niet geslapen, alle kleren aangetrokken die we bij hebben (vlg mij heb ik 6 laagjes over elkaar aan)
Hoofdlamp op en starten, klauteren over stenen, we diep in de verte lichtjes van steden en dorpen. Het pad gaat over in gravel, 2 stappen omhoog en je zakt er 1 weer terug, zeeeeer zwaar ... Dan komen we weer op een rotspad naar boven. We zien veel lichtles van hoofdlampen boven en onder ons. En maar stijgen en stijgen. Op een gegeven moment zei ik dat ik wilde stoppen, als je in de verte de lichtjes hoog boven je zag dacht ik, dat gaat met echt niet lukken. William, onze gids, heeft me overgehaald toch door te gaan.... Om 5.04 uur kwamen we aan bij Stella Point (5730 m) De laatste 100 m strompelde ik in de armen van Tammie en William, hevig naar adem snakkend. Jan ging nog door naar Uhuru peak, het hoogste punt (5895 m), samen met William. Na wat foto's maken en een korte rust want het is er steenkoud zet ik (Petra) de afdaling in met Tammie. Jan heeft nog 1 uur geklanterd naar de piek en daar voor zijn broer Gerard de banner gefotografeerd.
De afdaling ging door stuifzand aan de arm van Tammie, rennend en schuivend naar beneden. Rond 7.00 uur kwamen Jan en William bij ons en via een pad bereikten we om 8.40 uur het tentenkamp weer (totaal 9 1/2 uur geklommen en gedaald). We werden bij aankomst gefeliciteerd door de porters en gingen tot 11.00 uur rusten. Toen ontbijt en door naar Mweka kamp, nog 5 uur afdalen. De afdaling ging over een grof stenen pad, uiteindelijk om 15.45 uur bereikten we Mwekakamp. We zijn weer in tropisch regenwood beland, de temp. is weer aangenaam. We hebben vandaag in totaal ruim 14.00 uur gelopen, ik was zo moe dat ik niet meer kon stoppen met trillen, na het eten meteen naar bed gegaan.
Maar .... gehaald!!!!

  • 13 Maart 2013 - 14:32

    Mariette Van De Wal:

    Hoi Jan en Petra,

    wat een prestatie! Super dat jullie het gehaald hebben!

  • 14 Maart 2013 - 08:58

    Karin :

    Hoi Petra en Jan, Geweldig! Wat een overwinning! De sky is the limit.
    Groetjes Marijn, Ruben en Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra en Jan

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 15435

Voorgaande reizen:

15 September 2017 - 07 Oktober 2017

Ethiopie sept/okt 2017

29 September 2012 - 25 Oktober 2012

Tanzania 2012 / 2013

Landen bezocht: