Umoja Tanzania (3) nov 2013 - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu Umoja Tanzania (3) nov 2013 - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu

Umoja Tanzania (3) nov 2013

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra en Jan

04 December 2013 | Tanzania, Moshi

Zondag 24-11 rustdag, wat later ontbijten, ervaringen van gisterenavond uitwisselen, was zeer indrukwekkend . We lopen naar de coffee-lounche als we Henny zien die vertelt dat ze begonnen zijn met water boren.
De mannen gaan kijken, Wij gaan aan de frappachino mmmmmmm
Boren gaat goed, ze zijn al op 8 m diep (nog 80 m te gaan)
In coffeelounche begint het te gieten, iedereen vlucht naar binnen, ik maak een kort verslagje in de computerruimte. William komt voor een uitstapje maar dat is niet mogelijk met dit weer, de straat is een complete rivier geworden. Na de lunch wordt het droog en na een uurtje kunnen we weer op straat komen. Wat door Moshi gewandeld.
Maandag 25-11
We maken heel de voorkant (ong 25 m) schilderklaar voor morgen.
Savond lopen we terug naar Moshi (1 uur) Boren zit op 30 m
Dinsdag 26-11
William en Tammy helpen mee schilderen, we zijn dus met z'n vieren aan het schilderen en aan het einde van de middag zowat klaar! Het is vlotter gegaan als verwacht . Na afloop veel lol gehad in het cafeetje. Boren op 70 m en stukken.... Savonds intervieuw met canadese gehad (zondag ontmoet in coffee lounche) die studie doet naar partikuliere ontwikkelingsprojecten.
Woensdag 27-11
We gaan naar de okterspost om de bedden in elkaar proberen te zetten. Van het Cath zh in Eindhoven zijn 4 verlosbedden overgevlogen naar Tanzania (dat hebben de stagaires van mrt nog geregeld)
Na wat gepuzzel staan ze in elkaar en hebben we de handbediening gevonden (de bedden zijn eigenlijk electrisch maar daar hebben ze daar niets aan) De zusters zijn aanvankelijk skeptisch maar zijn nu koning te rijk!
Het schilderen wordert goed enm het laatste locaal komt morgen waarschijnlijk af.
Savonds zij we bij lightness en haar man uitgenodigd om te komen eten Dat is het adres waar Henny logeert, deze mensen hebben ons veel geholpen met regelen. Lightness is HIV-arts en nodigt ons ui te komen kijken in haar kliniek (vridjag)
Waterpomp op 75 m en stukken gehad ...

• 04 December 2013 - 19:21

Margret En Ricky:

Hey harde werkers,
    Super geweldig wat jullie toch maar weer presteren. En wat een vooruitgang voor die hele school.
    Het ziet er fantastisch uit. Had ik toch eigenlijk mee gekund om die tekeningen aan te brengen.
    Te laat !!! .. Wanneer komen jullie terug??? Wel eerst zorgen dat de waterpomp werkt he.
    Ook dat zal een een heel groot welkom zijn voor iedereen daar.
    Ja er wordt geweldig werk verricht daar in Tanzania door jullie allemaal.
    Wij sturen vanaf het Mierdse bos heel veel groetjes aan alle lieve mensen daar.
    Tot gauw.
    Margret en Ricky