Umoja Tanzania 2013 (1) - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu Umoja Tanzania 2013 (1) - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu

Umoja Tanzania 2013 (1)

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra en Jan

04 December 2013 | Tanzania, Moshi

Er was geen computer in het hotel vor de bezoekers en we hadden nauwelijks tijd om het intrenetcafe te bezoeken dus nu maar het hele veslag van onze reis:
Zondag 17-11-2013
We rijden naar Brussel voor onze 3de vlucht naar Tanzania. Alles loopt voorspoedig, geen problemen met het teveel aan bagage. Onze kleding zit in de handbagage (te veel kilo's) en de koffers zitten vol spullen voor het project
Maandag 8-11
03.00 uur landen we op Kilimanjaro airport, 4.30 uur zijn we in het hotel. 6.00 uur worden we wakker van de oproep vanuit de minaret, slapen lukt neit meer. dus ontbijten we met de rest om 7.30 uur en gaan we mee op pad.
De mannen rechtstreeks naar het project, daarna worden de vrouwen opgehaald om boodschappen te doen, om 10.00 uur bij het project aan te komen en te beginnen met het zetten van koffie. Dan aan de slag, rond 13.00 uur worden er boterhammen met kaas, jam of pasta gesmeerd en picknicken we. Dan door tot ong. 15.00 uur dan halen we 'fris' in het 'cafeetje' in de buurt
Rond 17 - 18 uur komt Isa onze taxichaffeur ons weer halen
Zo zal het elke dag gaan.
Dinsdag 9-11
Het wordt een dag vol emoties
Ontbijt:tafel versiert: Annie is jarig
Smiddags komt Henny naar Shiramatoenda. Henny slaapt niet in ons hotel en doet veel regelzaken. Zij heeft een telefoontje gehad dat de oma van Catharina aan de gevolgen van Malaria overleden is.
Nee... niet van Catharina!
Catharina ia een meisje van een jaar of 12, moeder was prostitue en aan de drugs verslaafd. Catharina was gezond bij haar geboorte maar moeder gaf haar drugs om rustig te blijven en daardoor liep ze een hersenbeschadiging op. Moeder prostitueerde haar kind. Toen Catharina 10 jr was ging het niet langer en ging ze naar oma (toen 54 jr) Catharina heeft heel ander gedrag als de andere kinderen. Als je haar wat genegeheid geeft laat ze je niet meer los. De rest van de groep wist dan maar ik heb haar in maart constant aan mijn arm gehad. Dat was niet altijd gemakkelijk maar ook heel aandoenlijk. Hoe moet het nu verder met haar ....
Henny gaat morgen naar de begrafenis.
Er wordt flink geschilderd vandaag.
Henny regelt het waterproject, heeft nu voor zover ze weet alle vergunningen binnen. Gaat nu de Rabobank in Nederland bellen om met de vraag om het geld over te maken (15.000 euro) Dat doen ze niet! Daarvoor moeten ze eerst een handtekening hebben! Ja, maar we zitten in Tanzania ! Jammer dan ...... Wat nu? Na een hele avond puzzelen hebben we een idee, we sturen een mail naar Hans (kennis en directeur van rabobank maastricht), we denken zijn mailadres te kennen, na 2 x fout wordt deze utieindelijk verstuurd. Afwachten!
zie vlg verslag