Beklimming van de Kilimanjaro 2 - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu Beklimming van de Kilimanjaro 2 - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu

Beklimming van de Kilimanjaro 2

Door: Petra en jan

Blijf op de hoogte en volg Petra en Jan

06 Maart 2013 | Tanzania, Moshi

5-3 Barrancokamp naar Karangakamp
Vandaag starten we met de Barrancowall, een onneembare berg zou je zeggen. We zien de Kilimanjaro helder liggen, prachtig! We starten om 8.30 uur en om 10.15 uur staan we boven op de berg, het was flink klauteren, soms met handen en voeten maar het is gelukt. En geen klachten van hoogteziekte! Om 12.00 uur zien we het kamp liggen, makkie dachten we. Nou dat was dus nog een afdaling naar de rivierbedding en weer terug om hoog naar 3940 m. Flink werken dus maar om 13.15 uur bereikten we het kamp waar we werden getrakeerd op frites! (Geweldig wat de kok voor elkaar krijgt in zijn tentje op een gasbrandertje)
Om 18.30 uu rhebben we een prachtig uitzicht over Moshi en omgeving, we zien de lichtjes branden. De top van de Kilimanjaro kunnen we bijna aanraken, maar schijn bedriegt.

6-3 Karanga-kamp naar Barafu-kamp
De ochtend begint met zonneschijn maar rond een uur of 10 wordt het mistig. Als de zon schijnt zweet je je uit je kleren maar als je door de wolken loopt is het koud.
We lopen vandaag door een winter-woestijnlandschap. Omdat we vannacht de top gaan beklimmen is de wandeling vandaag tot 11.45 uur, kort maar heftig. Er beginnen mensen om ons heen uit te vallen door hoogteziekte.
Op Barafu-kamp ontmoeten we mensen die de top gehaald hebben.
Vannacht naar de top, gaat het lukken.....