Beklimming van de Kilimanjaro - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu Beklimming van de Kilimanjaro - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu

Beklimming van de Kilimanjaro

Door: Petra en jan

Blijf op de hoogte en volg Petra en Jan

04 Maart 2013 | Tanzania, Moshi

2-3 Van Machamegate naar Machamekamp
Vandaag start de beklimming van de Kilimanjaro. We zijn allebei een beetje gespannen. Om 9.30 uur worden we opgehaald en naar de Machamegate gebracht, daar wordt onze bagage gewogen en alle andere spullen die mee naar boven moeten, tenten, eten, water etc etc. Aan de hand van het gewicht nemen we een aantal porters (dragers) mee. Zo starten we om 12.15 uur met 7 porters, gids en assistentgids.
De eerste dag loopt door jungle en we moeten 1200 m stijgen. We komen om 17.45 uur aan bij het tentenkamp en worden verwelkomd met koffie en popcorn. De tent is opgezet, er is een slaaptentje voor ons en een zit-tentje met tafel en 2 stoeltjes.
Het was een pittige klim, vooral het laatste uur. Morgen hebben we de hele dag om de afstand af te leggen. Genoten van de prachtige sterrenhemel

3-3 Van Machamekamp naar Shirakamp
We hebben redelijk geslapen, weer wennen aan slapen in een tentje op een 2 cm matrasje. 8.30 uur vertrokken na een lekker ontbijtje. Het regenwoud gaat over naar heidelandshap. De hele dag horen we pole pole (langzaam, langzaam) Er zit een flinke klim in het pad en na 6 1/2 uur lopen komen we bij het kamp. Het is niet even wandelen wat we doen, weer flink geklommen. Mooie uitzichten maar je moet het meest kijken waar je loopt. We worden goed verzorgd. Het kamp staat op een open vlakte waar me flink waait, het is mistig en het regent soms.
We komen steeds dezelfde mensen tegen bij het kamp. Momenteel lopen ca 70 mensen deze route waarvan ca 5 vrouwen.

4-3 Shirakamp - Barrancokamp
Dit wordt de op een na langste dag van de beklimming en na een uurtje begin ik (Petra) hoofdpijn te krijgen. Gelukkig hadden we de homeopatische middeltjes van Hanne en Anne, na die te hebben geinhaleerd had ik de indruk dat het beter ing. Ben deze dus blijven gebruiken (Jan ook)
De hele dag lopen we door mist en regen, we klimmen van 3845 m naar 4620 m en dalen weer af naar 3960 m waar het kamp is. Dat om ons beter te laten acclimatiseren. Er zat nog een hele steile afdaling tussen over rotsen waar ik echt bang was, maar ik ben beneden gekomen... Om 16.00 uur, na 7 1/2 uur lopen kwamen we dodelijk vermoeid aan bij het tentenkamp. (Vaak gedacht en nu stop ik maar toch steeds weer doorgegaan)
Moren start met de Barrancowall, zou dat gaan lukken????