Moshi 3 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu Moshi 3 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu

Moshi 3

Door: Petra en Jan

Blijf op de hoogte en volg Petra en Jan

26 Februari 2013 | Nederland, Nederland

Vandaag dinsdag weer naar het project. Er moeten wat kleine werkzaamheden verricht worden als maken van deurslot toilet en enkele kapotte kranen vervangen. Helaas het materiaal is niet best hier een een plastic verbindingssstuk is afgebroken in de muur. Naar de plaatselijke loodgieterszaak geweest om nieuw materiaal te halen. Morgen maar weer herstellen. Het materiaal kost weinig maar is dan ook van dusdanige kwaliteit.Het is geen HUBO kwaliteit!! Maar vanmorgen met Annie samen naar de lokale markt gegaan om inkopen te doen voor de grootouders van Saidi een van de kinderen binnen het project. Maismeel, plantmais, olie, bonen, zout, waszeep wat verse groente etc, gekocht. Na de werkzaamheden op het project zijn Petra en ikzelf naar de grootouders van Saidi gegaan om de aangekochte artikelen te brengen. Dez oude mensen met hun grote zorgen waren zo intens blij met de gekregen spullen dat vele, vele malen ASANTE klonk, ofwel bedankt , duizend maal dank. Het was werkelijk aandoenlijk om deze oudjes te zien die werkelijk niets hebben en de zorg over dochter en kleinkinderen hebben. Nadien heeft Petra langs de weg bij een kledingmaakster een jurk laten vervaardigen morgen klaar. Dus de dag is weer om gevlogen en zeker mert voldoening. Morgen gaan Petra en ikzelf bij Dr. John helpen op spreekuur en wat medische apperatuur nakijken. We zien wel wat op ons pad komt misscien nog wel een bevallng. Wel lopen we een spreekuur mee.
Tot Horens!!!

• 26 Februari 2013 - 16:32

Karin De Rijk:

Hoi Petra en Jan,
    Wat een verhalen weer!!
    Jullie vallen weer van de ene emotie in de andere in dagen die tot de nok toe gevuld zijn.
    Volgens mij voldoet de reis nu al aan al jullie verwachtingen die er van tevoren uitgesproken zijn.
    Klopt het dat jullie nu weer dezelfde gids hebben als de 1e keer? de naam komt in ieder geval bekend voor.
    Nog veel plezier en mooie ervaringen gewenst de rest van de reis!
    groetjes,Jeroen en Karin