Terug van safari - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu Terug van safari - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu

Terug van safari

Door: petra en Jan

Blijf op de hoogte en volg Petra en Jan

26 Februari 2013 | Tanzania, Moshi

Vanuit nog steeds een warm Tanzania 30/ 35 graden (sneeuw in Nederland?) Zijn we wedergekeerd van 5 dagen afwisselende safari Allereerste dag naar Tarangiri NP waar we vele olifanten en leeuwen zagen. Het landschap als groener dan in oktober j.l Een erg mooi park en de natuur is en blijft prachtig. Nadien prima logde gehad.
De volgende dag naar de bosjesmannen ergens in de middel off nowhere zat de Hadzabe-stam ofwel bosjesmannen. deze leven ook echt nog in de bosjes ver weg van de bewoonde wereld. Ze laten ons zien hoe men vuur maakt, hoe ze wonen en we gaan met ze op jacht. Dit met pijl en boog allemaal van natuurproducten gemaakt. Zo zijn de boogsnaren vervaardigd van spieren van de dieren. Ook dragen ze zelf de huid van de geschoten bavianen. Met hen 2 uur op jacht geweest en 2 duiven als resultaat. Nadien krijgen we nog les in het schieten met pijl en boog. Nadien doorgereden naar een Datoga-familie, die ons laat zien hoe ze wonen en hoe ze van oude spijkers en oude messingkranen speerpunten en sieraden maken. Deze worden ter plaatse omgesmolten. Nog een wandeling naar lake Easy. Overnachting in een bijzonder luxe logde met openhaard ligbad in de kamer.
Zaterdag naar de Ngorongoropark , (bij de ingang van het park even aan onze Gerard gedacht) bezoek van lake Ndutu waar we de kleine trek van de Gnoe's en zebra's zagen. Ook hebben we nog een kleine gnoe gered van 2 dagen oud die de moeder was kwijt geraakt, we hebben het jong met de auto meegelokt richting kudde. Waar rangers het jong in bescherming namen.... Ook op de grote vlakte autopech gehad wat zeker 1 1/2 uur heeft geduurd. Iedereen komt meteen hulp verlenen dat is een ongeschreven wet in de busch.
Zondag naar een van de wereldwonderen de Ngorongokrater ingereden . De grootste krater op aarde met een doorsnee van 26 km. Vele, vele ,vele dieren zagen we en deze waren niet bang je kon ze van dichtbij zien. Een onbeschrijfelijke belevenis, 360 graden om je heen alleen maar bergen. We zagen een parende leeuw, Julius onze driver vertelde dat een leeuwin 7 dagen vruchtbaar is en daarin c.a. 400 maal gedekt wordt. .......
We overnachten in kibokologde een logde die we zelf op het eind van de reis zelf hebben geboekt hier komen we t.z.t. op terug.
Maandag 25 februari zijn we richting de Masaaistam gerden we werden in traditionele kleding gehesen en Jan moest mee dansen en springen. De Masaai kunnen echt hoog springen!! Hun hutten bekeken en nadien naar de hot spring gereden. Een prachtige oase in het dorre landschap waar we in kraakhelder water hebben gezwommen ook visjes kwamen knabbelen aan je voeten en onderbenen.
Na de lunch richting hotel gereden waar we dachten klaar te zijn maar als verrassing van William werden we naar een echt authentiek Massaidorp gereden. Hier werden we hartelijk ontvangen en hebben met de kinderen nog spelletjes gespeeld. Enkele kleintjes waren bang voor die witte mensen, maar koekjes doen wonderen.
Als klap op de vuurpijl werd er een geitenbok te voorschijn getoverd welkek werd geslacht, gevild, in stukken gesneden aan stokken geregen en rondom een kampvuur gestoken. Zo werd alles geroosterd niets wordt weggegooid. Ons werd ons het bloed van de geit aangeboden om te drinken wat we maar niet gedaan hebben. Ze snapten er niets en het werd nadien door hun smakelijk verorberd. Zoals ook het rauwe hart, etc. etc. Nadien werd ons geroosterde lever en geitenbout aangeboden hier hebben we uit belleefdheid maar een stukje van gegeten. Een hele ervaring. Door de vrouwen werden we nog getracteerd op zang en dans. Daarna terug naar het hotel leuk om weer bij te kletsen met Annie en Henny.

• 26 Februari 2013 - 10:16

Margret En Ricky:

Hey Afrikaantjes, (deze keer)
    Mooi om weer jullie reis te kunnen volgen en natuurlijk van jullie verhalen te kunnen genieten.
    Spannend wat jullie weer beleven, en te weten dat grote avontuur komt nog.... hoog op de
    Kilimanjaro. Moet spectaculeer worden denken we. Succes alvast gewenst....
    Hier alles echt berg op waarts...uitslagen gaan goed... dus de reisboeken liggen weer op
    tafel..... ook spannend.
    Nou klim ze... en denk er aan wij zitten in juillie rechter broekzak... (gaan we lekker mee!!)
    Liefs van ons 222tjes

• 28 Februari 2013 - 10:01

Jos En Gerda:

Heej avontuuriers,
    Ge mokt wa mee in de rimboe. Maar dat jullie da bloed nie drinken vinden we maar slecht hoor. Misschien krijg je daar wel kracht van als je die grote berg op gaat. Veel succes daar en geniet ervan.