Moshi 5 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu Moshi 5 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu

Moshi 5

Door: Petra en Jan

Blijf op de hoogte en volg Petra en Jan

28 Februari 2013 | Nederland, Nederland

De donderdag weer opgestaan en de mensen van het hotel verteld over Sinterkloas en Zwarte Piet wat veel hilariteit te weg bracht.naar het project om te helpen, Annie en Henny hebben weer afspraken maar de burocratie blijft hardnekkig. We hebben nog wart kranen vervangen, voorraadkastdeur slot aangepast zodat deze sluit. Nadien kwam juffrouw Olivia naar mij toe dat de stortbak van de wc lekte. Het is allemaal plastic dus er is weinig fatsoenlijks van te maken en het lubeert binnen de korste keren uit. Onderweg kregen Petra en ikzelf het idee om eenn korfbalkorf te gaan maken op het speelveld. We wilde een houtenpaal kopen maar die wordt binnen de korste keren opgevreten door de termieten. Dus maar een stalen paal gekocht en deze per auto vervoed met 5 personen erin. Petra is terug gegaan om een emmer en touw te kopen. Emmers zijn hier schrikbarend duur ook 2e de handse. Petra heeft keihard gewerkt om het klaar te krijgen, heeft met de knieen op de grond een gat staan hakken. Want de grond is hier keihard en in elke laag. Kreeg ondersteuning van Pasco een jongen die ook een centje bijverdiend op het project. Verlegen maar erg lief. Uiteindelijk stond de Afrikaanse korfbalpaal in volle glorie te wachten op gebruik, enkele leraressen hebben hem getest e goed bevonden. Alleen de ballen waren te groot dus in de middag een bal gaan kopen.Terwijl we aan het klussen waren kreeg henny een telefoontje waar de dokter bleef. Ze had we wederom verwacht. Dus in overleg en omdat ik het zelf leuk vindt ben ik nog spreekuur mee gaan draaien. Ik kreeg een reprimande met de woorden: You to late doktor!! Ja al een heel eindje gepromoveerd. Gisteren hadden wij nog knijpkatten uitgedeeld van Glow Eindhoven geschonken door JOs en Carolien. Naar ik was de Doktor vergeten dus die sprak me erop aan. Ja , als je hier in Tanzania iets geeft dan wil iedereen het ook hebben van de groep hoog of laag in rang. Heyt spreekuur was drukbezocht weer vele baby's met hoest/longprblemen en koorts, de doktor geholpen met de malariatesten uit te voeren ongeveer 12 stuks uitgevoerd. Werkt erg snel en is makkelijk gemaakt binnen 15 minuten uitslag bekend.Verder patienten met neurologische klachten gezien, Abcessen in gezicht en ook weer verschillende huidaandoenigen en vrouwen voor geboorteplanning. Het was een geweldig interesante dag en voelde me al helemaal thuis. In de middag nog wat voorbereidingen getroffen voor DE KLIM, William is nog gekomen en alles doorgenomen met ons. We zijn er klaar voor. Afgelopen dagen hebben we steeds deze enorme puist gezien en hebben er ontzag voor gekregen. We hebben er zin zowel Petra als Jan . Wel spannend maar het doel is prima. Dus op naar de top van bijna 6000 meter.

Grtoetjes Petra en Jan

• 28 Februari 2013 - 16:17

Jos En Caat J En C:

Hoi
    Mooi om mensen en kinders te kunnen helpen !
    Leuk bedacht de korfbal paal !
    Kleine dingen waar mensen o zo blij mee kunnen zijn !!

Heel veel SUCCES op weg naar de top !!!!!
    Maar dit gaat lukken we duimen voor jullie !
    Groetjes Ons

• 28 Februari 2013 - 23:30

C&A:

Leuk om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! En dan ook nog meteen promoveren naar dokter!
    Ik hoor wel dat je goed werk kunt doen daar!
    Vergeet niet wat uit te rusten als je aan de top gaat beginnen, we wachten met spanning op een mooie foto met vlag natuurlijk!!
    Zet um op
    C&A

• 01 Maart 2013 - 08:52

Anke En Joep:

Hoi Jan en Petra,

We lezen dat jullie indrukwekkende belevenissen opdoen.
    Fijn dat jullie het er zo naar jullie zin hebben.
    Veel succes met het bestijgen van die "puist', waar jullie regelmatig tegen aan kijken.

Groetjes, Joep en Anke