Ethiopie sept/okt 2017, Addis Ababa - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu Ethiopie sept/okt 2017, Addis Ababa - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Petra en Jan Jansen - WaarBenJij.nu

Ethiopie sept/okt 2017, Addis Ababa

Door: petra

Blijf op de hoogte en volg Petra en Jan

17 Oktober 2017 | Ethiopië, Addis Abeba

We vliegen van Amsterdam naar Istanboel naar Addis Ababa met Turkisch Airlines
We hebben voor fair2travel gekozen omdat het een kleine organisatie is die met Ethiopische gidsen en chauffeurs werkt.
Alles wat wij uitgeven aan de reis blijft dus in Ethiopie.
Onze vraag was om ons zoveel mogelijk het echte Ethiopie te laten zien met veel contact met de mensen daar.
Onze gids was Gitenet, welke getrouwd is met de Nederlandse Saskia. Hij spreekt goed Engels (alle gidsen en drivers) en een beetje Nederlands
Ethiopie is een land waar toerisme in ontwikkeling is. Een overnachtingsplaats zonder stromend water is geen uitzondering.
We hebben het noorden en het zuiden bezocht.
Het noorden (het dak van Afrika) is hoog en in deze tijd (vlak na de regentijd) groen en vol bloemen.
In het noorden is het Koptische Christendom ontstaan, daar zijn prachtige kerken en oude cultuur te bezoeken en natuurparken
In het zuiden is het een totaal andere wereld. Daar kom je in contact met de diverse stammen.